coś do ubrania

Sweterek „Pink Cosmos Sweater”

Dziś trochę zaległości, a dokładniej sweterek, który powstawał latem, bo jest to jakby nie patrzeć raczej letni udzierg. Pierwszy raz „Pink Cosmos Sweater” zobaczyłam na kanale u Dagny Zielińskiej. Bardzo mi się spodobały te ażury, dlatego kiedy tylko We Are Knitters zrobiło akcję możliwości zakupu samych wzorów bez zestawów włóczek, od razu go nabyłam. Sam wzór rozpisany jest bardzo dobrze, opatrzony schematami i co ważne dla niektórych- w języku polskim. Projekt jest do zszywania, co trochę mnie przerażało, tym bardziej, że zszywanie boczne odbywa się na oczkach lewych, ale nie taki diabeł straszny. Poczyniłam jednak jedną modyfikację, a mianowicie rękawy wykonałam na okrągło. Tak naprawdę cały wzór można byłoby zmodyfikować i wykonać go na okrągło ;p
Swój egzemplarz wykonałam z włóczki bawełnianej od Rico Design Essentials Organic Cotton Aran w kolorze 015. Moje moteczki pochodzą ze sklepu „Do dziergania”, a zakupiłam je w ramach wygranego bonu na KALu Easy Sweater u Dagny właśnie. Długo wahałam się co do koloru i za namową przyjaciółki postanowiłam zaszaleć, decydując się na odcień troszkę szalony. Efekt jest naprawdę zadowalający, Początkowo zamówiłam 10 motków (tyle ile przewidywał wzór), jednak oryginalnie sweterek miał być krótszy, dla mnie za krótki. Z tego powodu domówiłam kolejne dwa, aby przedłużyć tył i przód. Koniec końców zużyłam 11 całych motków i troszeczkę z następnego. Przerabiałam drutami 5 mm.

Sweterek mimo, że bawełniany idealnie sprawdza się również w czasie obecnej, jesiennej pogody. Nie grzeje zbyt mocno, a mimo to nie jest w nim za chłodno. Zwłaszcza, gdy planujemy przebywać w pomieszczeniach. Włóczka na razie też zdaje egzamin rewelacyjnie. Mięsista i bardzo dobra gatunkowo. Niewykluczone, że jeszcze kiedyś do niej wrócę 🙂

Dodaj komentarz